Select Your Style

Layout Color

Choose your layout

Color scheme

Dom Mediowy a Agencja Reklamowa – jakie są różnice?

Dom Mediowy Infinity Horizon

Dom Mediowy a Agencja Reklamowa – jakie są różnice?

Dom Mediowy (dom medialny lub agencja mediowa) to firma usługowa odpowiedzialna za kluczowe elementy kampanii reklamowych, takich jak planowanie i zakup mediów.
Stanowi istotną rolę w marketingowym ekosystemie, przez zapewnienie odpowiedniego przebiegu realizacji kampanii.

Dlaczego Dom Mediowy jest ważny?

W Polsce funkcjonuje wiele domów mediowych, każdy z nich stanowi ważne ogniwo łańcucha dostaw reklamy. Nie każda agencja reklamowa jest w stanie zapewnić swoim klientom kompleksowej obsługi, związanej nie tylko z przygotowaniem materiałów reklamowych, ale również z zakupem powierzchni w prasie, radio, telewizji czy internecie.

Kluczowe zadania Domu Mediowego

W odróżnieniu od Agencji Reklamowej, Dom Mediowy zajmuje się prowadzeniem skomplikowanych, zintegrowanych kampanii reklamowych, wykorzystując bardziej zaawansowane narzędzia, realizując bardziej złożone strategie.

W wypadku małych firm, dom mediowy może stanowić idealne rozwiązanie, zapewniające kompleksową obsługę. Dla większych firm nawiązanie współpracy z agencją mediową to doskonała okazja do zwiększenia efektywności prowadzonych działań marketingowych, czy weryfikacji dotychczasowych wydatków.
Niezależnie od rozmiaru firmy, nawiązanie współpracy z Domem Mediowym poprawia efektywność pracy wewnętrznego działu marketingu.

Czym zajmuje się Agencja Reklamowa?

Agencja Reklamowa (agencja interaktywna, agencja komunikacyjna) to organizacja zajmująca się opracowywaniem komunikatów i kreacji reklamowych.
Podmiot ten zatrudnia w szczególności pracowników kreatywnych, grafików, copywriterów. Przygotowane przez Agencję Reklamową materiały wykorzystywane są przez Dom Mediowy, podczas realizacji kampanii reklamowych.

Czy muszę korzystać i z Agencji Reklamowej i Domu Mediowego?

Wybór odpowiedniego partnera marketingowego może przyprawić o zawrót głowy.
Duże organizacje zatrudniają wewnętrzne działy marketingu, domy mediowe i agencje reklamowe. Dla mniejszych firm idealnym rozwiązaniem będzie wybranie tak zwanego „butkiu kreatywnego” czyli firmy, która specjalizuje się zarówno w planowaniu i zakupie mediów, jak i w opracowaniu warstwy kreatywnej kampanii reklamowej.


Firmy tego typu świadczą wiele usług, wśród których można wymienić: kampanie reklamowe, kampanie w mediach społecznościowych, marketing szeptany i wiele innych.

No Comments

Comments are closed.

pl_PLPolish