Czy marketing B2B może być ciekawy?

Czy Tobie również dni zaczynają się zlewać? Masz wrażenie, że zeszły piątek był miesiąc temu, ale przyszły będzie tutaj

w mrugnięciu oka?

To dlatego, że w czasach COVID-19, nasze dni są identyczne. Nie ma wieczornych wyjść do kina, na koncert czy do PUBu ze znajomymi. Nie ma wyjazdu na weekend lub dłuższe wakacje. Wielu z nas nawet nie wychodzi z domu, aby iść do biura.Kiedy nasze doświadczenia są takie same (te same cztery ściany, te same kilka ekranów), trudno jest je zapamiętać.

To samo dotyczy marketingu B2B: jeśli nie wyróżnia się z tłumu, Twój ebook, whitepaperczy case study będą prawdopodobnie pamiętane, jak w zeszły wtorek. Pamiętasz, co działo się w zeszły wtorek? No właśnie.Dlatego musimy nieustannie znajdować sposoby, aby dostarczać naszym odbiorcom nowe bodźce, trafiać we właściwe nuty emocjonalne i zapewniać prawdziwą wartość dodaną.

Tak więc, podczas gdy wszyscy czekamy na wznowienie życia towarzyskiego, podrzucamy garść porad, dzięki któremu Twój marketing B2B może bardziej zapadać w pamięć.

Emocje w marketingu B2B

Pytaniem nie jest, czy powinniśmy używać odwołań emocjonalnych w marketingu B2B.Tu odpowiedź jest oczywista: oczywiście, że powinniśmy. Ludzie to ludzie, bez względu na to, czy są w pracy, czy w czasie wolnym, czy prowadzą firmę, czy pracują na etacie – zawsze działają na ich emocje. Pytanie brzmi, do których emocji się teraz odwoływać?

Na przykład odwołanie się do strachu wydaje się być sprawdzoną strategią.

Ale w czasach, kiedy wszyscy boimy się o swoich bliskich, o swoją przyszłość a komunikaty siejące niepokój wyskakują na nas z każdego zakamarka, lepiej być mówić pozytywnie i rozwiewać obawy naszej grupy docelowej, niż ten strach podsycać.

Zobacz – wsiadasz do autobusu i wśród ludzi ubranych na szaro, w niebieskich jednorazowych maskach widzisz młodą osobę w kolorowym ubraniu i masce z uśmiechniętą emotikoną. Kogo zapamiętasz po wyjściu?Tak samo jest z marketingiem firm. Gdyby media zalane są negatywnymi komunikatami, budowa pozytywnych emocji u odbiorcy wywoła lepszy efekt niż najlepszy przekaz sprzedażowy, najlepsza promocja.


Chcesz zwiększyć siłę swojego przekazu? Bądź promykiem światła w pochmurny dzień. Daj swoim odbiorcom trochę pozytywnych emocji.

Przekaz wizualny również jest ważny

Większość marketerów B2B stara się, aby tworzone przez nich komunikaty zapadały w pamięć. I dobrze! Wreszcie nie mówimy o tym, że marketing B2B „nie musi być nudny”; mówimy o tym, jak zrobić, aby był jeszcze ciekawszy!

Kluczowe jest połączenie strategii komunikacji, jakości treści i jej dystrybucji. Naturalnym jest, że ludzie zapominają. Ale możesz budować swój przekaz

na wyszukiwanych przez nich zagadnieniach a następnie obudowywać

je w elementy wizualne, jak video czy infografiki, aby stworzyć wizualną narrację.


Tworzenie znaczących treści z inspirującymi wizualizacjami i dostarczanie ich

w odpowiednim momencie to klucz do bycia pamiętanym, również w marketingu B2B.

A może Interaktywnie?

Jak wygląda Twój dzień? Albo w nieskończoność przewijasz kanały społecznościowe, albo nieprzerwanie oglądasz video z wygodnej kanapy… Albo robisz oba na raz w tym samym czasie.

Nie wydaje Ci się, że rozrywka nigdy nie była bardziej dostępna ani bardziej pasywna zarazem? Szczególnie teraz, gdy prawie wszystko odbywa się na jednym z dwóch ekranów, ważne jest, aby Twoje treści przełamywały marazm i zapraszały do aktywnego udziału.

Tylko jak to zrobić? Poniżej znajdziesz kilka propozycji:

  • Kalkulatory i „użyteczne narzędzia” (np. wyszukiwarki)
  • Quizy, gry lub ankiety
  • Zdjęcia i video 360
  • Interaktywne eBooki
  • Webinary lub chat na żywo

Przygotowanie niektórych form interaktywnych wymaga więcej wysiłku, ale na szczęście istnieją proste sposoby na to, by urozmaicić swój przekaz. Np. transmisje live na Facebooku, YouTube czy LinkedIn to jedna z najłatwiejszych metod angażowania Twojej Grupy Docelowej.

Content marketing B2B to nie sprint

Tak, jeśli chcesz być jak Usain Bolt, to nie w podejściu do promocji swojej firmy. Na bieżni możesz robić co chcesz, ale marketing B2B to maraton. Firmy nie kupują innych firm impulsowo a działy zakupów i długie ścieżki akceptacji oznaczają, że rozwijanie relacji jest kluczową częścią procesu. Możesz zarobić duży plus jedną aktywnością, ale bez kontynuacji czy zadbania o pozostałe elementy procesu będzie to mniej skuteczne niż powolne budowanie grona odbiorców.

pl_PLPolish
pl_PLPolish