Jak generować sprzedaż najniższym kosztem

– wprowadzenie do Growth Hackingu

Jeśli jesteś aktywnym uczestnikiem internetowego życia, zapewne pojęcie

Growth Hacker nie jest Ci nieznane. Dla wielu, Growth Hacker to magik, którymi swoimi sztuczkami sprawia, że do firm przybywają nowi Klienci.

Ustalmy jedno – praca Growth Hackera nie ma nic wspólnego z magią.


Growth Hacking to jedna z najtrudniejszych technik marketingowych, bazująca na ciężkiej pracy, analizie, obserwacji i wyciąganiu wniosków. Niestety, nie ma zaklęć, które pomogą w generowaniu wzrostów Twojej firmy.

Ale możemy odczarować zawód growth hackera i sprzedać Ci trochę z najlepszych praktyk.


Do dzieła!

Czym jest i po co nam Growth Hacking

Na to pytanie najłatwiej odpowiedzieć innym pytaniem. Szukasz sposobu

na pozyskanie Klientów, ale tradycyjne metody się nie sprawdzają?

Kupujesz kampanie, które mają generować leady, a generują tylko koszty?

Jeśli na te pytania odpowiedź jest twierdząca… to znaczy, że czas zatrudnić Growth Hackera.


Sam Growth Hacking to z angielskiego „hackowanie wzrostów” i w języku marketingowców zagościł niedawno, choć jego podstaw możemy doszukiwać

się od początków branży reklamowej. Wspomniane Hackowanie polega

na nieszablonowym podejściu do działań reklamowych, wymagających wyjścia poza utarte schematy i ścieżki.

Growth Hacker natomiast, w swojej pracy zajmuje się poszukiwaniem tańszych alternatyw dla tradycyjnego marketingu.

Efekty ich pracy znajdziemy w mediach społecznościowych, tworzących virale

lub zajmują się mikrotargetowaniem reklam PPC. Kluczowe dla nich jest doskonałe zrozumienie grupy swoich odbiorców.Wydaje się, że taki specjalista jest wyjątkowo pożądany w Startupach i małych firmach,gdzie dobre trzymanie kosztów

jest kluczowe, a obniżenie kosztów przy zachowaniu jednoczesnych KPI’s pozwala generować oczekiwane wzrosty.

Mówią wprost – zatrudniasz Growth Hackera, aby maksymalizował Twoją sprzedaż.

Jak zostać growth hackerem?

Dość łatwo wywnioskować to z pierwszej części tekstu. Growth Hacker

jest wielozadaniowym kombajnem. Łączy w sobie umiejętności marketingowe, sprzedażowe, socialowe i programistyczne. Czasem jeszcze bawi się w grafika

po godzinach.


Oczywiście, nie musi być „idealny” pod każdym względem. Nie musi być przecież idealnym handlowcem, dopinającym każdy kontrakt ani programistą w wolnych chwilach tworzących zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego.

Ważne jednak, aby rozumiał zagadnienia z powyższych obszarów, dzięki czemu będzie w stanie realizować postawione przed nim i firmą zadania.


Sprzedaż, to podstawowy obszar działania. Zrozumienie grupy swoich Klientów oraz wiedzao tym, jak diagnozować ich potrzeby, jak dopasować komunikat marketingowy są kluczowe,w byciu dobrym Growth Hackerem.


Marketing – bez dwóch zdań, poza sprzedaż, dobry Growth Hacker posiada

też teoretyczną (a lepiej, jak posiada praktyczną) wiedzę z zakresu prowadzenia kampanii internetowych.PPC, Facebook Ads, coldmailing i optymalizacja Landing Pages a nawet content marketing, są podstawowymi narzędziami pracy.


Dodatkowo, ważne i przydatne jest biegłe używanie narzędzi analitycznych i umiejętność wyciągania wniosków ze zgromadzonych danych.Bez tego, wszystkie działania reklamowe mogą być nic nie warte.


My w naszych działaniach używamy takich narzędzi jak Google Analytics, Hotjar, Yandex Metrica. Wszystkie z nich są darmowe i zebrane razem stanowią potężny kombajn analityczny.

Najważniejsze – logiczne myślenie! Stare przysłowie mówi, że myślenie ma kolosalną przyszłość. Umiejąc czytać dane i wyciągać z nich wnioski, w połączeniu z umiejętnościami sprzedażowymi i marketingowymi tworzy mieszankę wybuchową.

Przykładami działań Growth Hackingowych  dzielimy się na naszej Facebookowej Grupie, do której zapraszamy Cię do dołączenia!

Zobacz jak możemy generować wzrosty w Twojej firmie

pl_PLPolish
pl_PLPolish