WSZYSTKO CO MUSISZ WIEDZIEĆ

O MARKETINGU I PR PODCZAS KORONAWIRUSA

checklista dla początkujących

Zapewne jak większość przedsiębiorców w Polsce, Twoja firma również odczuła efekty pandemii koronawirusa, które przełożyły się na codzienny biznes.

Mniej Klientów, odwołane spotkania.

Możliwe, że Twój lokal jest zamknięty, albo od marca na szybko przestawiłeś

się na handel on-line (jeśli tego jeszcze nie robisz polecam Ci nasze darmowe e-sklepy 🙂 ), pracujesz z domu. Czy ma to wpływ na Twoje działania marketingowe?

Przedsiębiorcy, marketing i koronawirus

Jako przedsiębiorcy, zdajemy sobie sprawę, lub powinniśmy zdawać,

jak adresować potrzeby naszych Klientów i rozumiemy, że nasza aktywność reklamowa, nie zawsze może odpowiadać ich potrzebom w danym momencie.


Sytuacja na rynku jest nerwowa, wiele osób zastanawia się, czy będzie mieć gdzie pracować. To nie jest najlepszy moment, aby prowadzić swoje działania reklamowe

w taki sam sposób, jak przed pandemią.

Dlatego poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie ściągawkę, jak przetrwać

i nie zwariować, oraz jakie działania podjąć, aby utrzymać ciągłość biznesu.

#STAYHOME

Tego chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć. Powinniśmy zostać w domach, pracować z domówi ogólnie nosa za drzwi nie wychylać, a jeśli już to w maseczce i rękawiczkach.

Ale z biznesowego punktu widzenia, #stayhome to coś więcej. To świetny sposób na pokazanie się ze strony odpowiedzialnego przedsiębiorcy.Podczas gdy Ty i Twoi pracownicy pracujecie

z domu, nie tylko chronicie siebie i swoje rodziny, ale także swoich Klientów i ich bliskich.


Jeśli prowadzisz fanpage, masz stronę www, podkreśl swoje ograniczenia w ten sposób. Pozwól swoim Klientom zrozumieć, że ograniczyłeś biznes dla ich dobra, a na pewno wrócą

do Ciebie ze zdwojoną siłą po odmrożeniu gospodarki.

POZOSTAŃ W KONTAKCIE

Odłóż na bok swoje potrzeby i skup się na tym, czego oczekuje Twój Klient. Poszukaj sposobu jak pomóc swoim Klientom w rozładowaniu napięcia i paniki. Może jakaś dobra, merytoryczna treść? Dla przykładu – jeśli prowadzisz firmę z obszaru finansów osobistych, podziel się swoją wiedzą. Napisz artykuł lub ebooka z poradami, jak zarządzać finansami osobistymi podczas kryzysu.


No i nic nie stoi na przeszkodzie, aby taki materiał dystrybuować za pozostawienie leada,

czyli namiarów sprzedażowych. Przecież zawsze możesz kilka dni później zadzwonić

do swoich kontaktów, aby zapytać, jak podobała im się lektura i czy nie chcieliby skorzystać

z Twoich konsultacji.

ZREZYGNUJ Z DZIAŁAŃ PR

To dość brutalna prawda, ale spójrzmy na to w ten sposób.Aktywność PRowa, powiązana

ze startem nowych produktów i usług, jeśli nie dotyczą czegoś, co może pomóc Twojej Grupie Docelowej w aktualnej sytuacji, jest po prostu wyrzuceniem pieniędzy w błoto.

DOPRACUJ PORZUCONE PROJEKTY

Zamiast zajmować się PRem, skup się na projektach, które leżą schowane w szufladzie,

a mogą przynieść Ci zyski w przyszłości. Na pewno każdy z nas ma takie.


A może potrzebujesz strony www dla swojej firmy, ale do tej pory nie było czasu, aby się tym zająć? Może potrzebujesz opracować nowe oferty lub zrewidować podejście do polityki cenowej?A może potrzebujesz zaplanować strategię swoich działań? Jeśli nigdy tego nie robiłeś, lub potrzebujesz pomocy, możesz śmiało skorzystać z naszych bezpłatnych konsultacji.


Nie ważne, co wybierzesz, czas zaoszczędzony na dojazdach do biura, Klientów,

lub po zaopatrzenie dobrze jest zainwestować w rozwój swojej firmy.

PRZENIEŚ SIĘ DO INTERNETU

Jeśli nawet nie śledzisz ogólnych trendów społecznych, to rozejrzyj się po swojej okolicy, znajomych, rodzinie.Nie ma co się czarować – biznes przeniósł się do Internetu, społeczeństwo nam się cyfryzuje.Zakupy online to nie jedyna rzecz, którą możesz robić on-line.


Jeśli prowadzisz kawiarnię, w której odbywały się spotkania, nic straconego.

Zaproś swoich stałych odbiorców na kontynuację tego cyklu, ale poprzez aplikację do videokonferencji. Google Meet, Zoom czy MS Teams – nie ważne co wybierzesz, każda z nich jest dobra.


Utwórz wydarzenie na Facebooku na które zaprosisz swoich fanów, a link do wydarzenia udostępniaj poprzez zapisy np. na platformie evenea. Zbudujesz w ten sposób bazę malingową, którą potem możesz wykorzystać do np. informowania o ponownym otwarciu kawiarni, wysyłaniu kodów rabatowych czy informowaniu o promocjach.


A to tylko jeden z przykładów jako wykorzystać internet!

POPRACUJ NAD SWOIMI MEDIAMI
SPOŁECZNOŚCIOWYMI

Od kiedy zostaliśmy w domach, sporo ludzi spędza w Internecie więcej czasu niż do tej pory.

Chyba nikogo nie dziwi, że media społecznościowe zbierają naprawdę znaczną większość tego ruchu.

Pomimo dużego natężenia firm na Facebooku, Instagramie lub LinkedIn, Media Społecznościowe nadal stanowią jeden z najlepszych nośników pozyskania Klienta.

Aby dać Ci przykład - prowadziliśmy kiedyś kampanię, dla dużej firmy z segmentu B2B. Ponieważ interesujący nas użytkownik nie prowadził dużej działalności, a w większości wypadków interesowały nas jednoosobowe działalności, prowadziliśmy kampanię również

na Facebooku.

W rezultacie Klienci, których pozyskaliśmy tym kanałem, byli +/- 5-cio krotnie tańsi, niż Klienci pozyskani Googlem lub Mailingiem i mimo, że było ich relatywnie mniej,

prawie dwukrotnie częściej zawierali umowy z naszym Zleceniodawcą.


A co zrobić, jeśli nie chcesz przeznaczyć środków na płatną promocję?

Pomyśl nad nowym, angażującym contentem, którym podzielisz się ze swoim audytorium!Najlepiej takim który pokaże, jak Twój biznes pomaga w czasach koronawirusa.

ZOPTYMALIZUJ SWOJĄ
OBECNOŚĆ W SIECI

O Mediach Społecznościowych pisaliśmy wyżej.

Jednak nie możemy zapominać, że życie nie toczy się tylko na Facebooku.

Upewnij się, że Twoja strona jest dobrze przygotowana, że Twój blog posiada fajne, angażujące treści, że Twoje kanały komunikacji są spójne ze sobą.


Przemyśl swoje działania marketingowe i strategię SEO, aby Twoja marka była widoczna najbardziej, jak to możliwe.Przemyśl też „lejki konwersji” czyli ścieżki, którymi przyciągniesz nowych użytkowników a następnie zmienisz ich w Klientów.

BĄDŹ POMOCNY
(NAJBARDZIEJ JAK TO MOŻLIWE)

Kluczowa zasada i ostatnia porada w tym artykule.

Pamiętaj, że im bardziej pomocnym jesteś, tym większa szansa, że pozyskasz nowych Klientów. Dając dobrą wartość dodaną przestajesz być sprzedawcą, a zaczynasz być ekspertem, z którego usług chce się korzystać. Nie jest to tradycyjna metoda marketingowa

(a szkoda), ale dzięki temu staje się rewelacyjnie skuteczna.

Jeśli podobał Ci się nasz artykuł, lub chcesz o nim podyskutować, dołącz do naszej grupy na Facebooku!

NAPISZ DO NAS

Potrzebujesz wsparcia w marketingu swojej firmy?

pl_PLPolish
pl_PLPolish