Jak zarobić na internetowym wynajmie mieszkań z wykorzystaniem analizy behawioralnej i Mediów Społecznościowych

Case Study

W ostatnich latach, na polskim rynku dało się odczuć znaczący wzrost firm, zajmujących się krótkoterminowym najmem mieszkań

i apartamentów. Nic dziwnego, developerzy nie próżnują, mieszkań w całej Polsce powstaje coraz więcej, mają coraz mniejszy metraż.

Z drugiej strony, Polskie społeczeństwo się bogaci. A przynajmniej Polacy zaczynają być coraz bardziej zaradni.

Poniższe case study powinniśmy rozpocząć od przedstawienia sytuacji rynkowej.

W momencie otrzymania briefu, firm zajmujących się wynajmem krótkoterminowym apartamentów, działało już kilkudziesięciu pośredników.

Na nieszczęście naszego Konsultanta, jego Klient był nowym podmiotem na rynku, nie posiadał największej bazy lokali, a te które miał, znajdowały się w podobnych lokalizacjach do głównej konkurencji.


Kiedy nasz Konsultant nawiązał współpracę, Klient posiadał już swoje konto w mediach społecznościowych, stronę internetową przygotowaną przez firmę, która stworzyła dla niego system do zarządzania ofertami najmu apartamentów

na zewnętrznych serwisach, oraz współpracę z agencją zajmującą się SEO.

Na szczególną uwagę należy zwrócić uwagę na wspomniany system synchronizujący najem w serwisach innych niż strona www Klienta.

Z poziomu jednego panelu, Klient mógł ustawić ofertę w Booking.com i Airbnb.com, co rozszerzało zasięg oferty.

Konsultant jednak zdecydował się na maksymalizację ruchu na stronie internetowej, aby pominąć prowizje odprowadzane do pośredników.

Przygotowania

Pracę rozpoczął od analizy grupy docelowej.

Kto wynajmuje apartamenty na kilka dni?

Te w kurortach takich jak miejscowości nadmorskie, lub górskie – to oczywiste.

Ale co ze stolicą kraju lub innymi większymi miejscowościami? Intuicja podpowiadała, że może być to oferta skierowana do biznesu.

W marketingu jednak intuicja to za mało.


Konsultant przeprowadził ankietę wśród managerów. W jej wyniku potwierdził swoje przemyślenia – lokalizacje Klienta odpowiadały destynacjom Polskich przedsiębiorców. Przy okazji, Konsultant zauważył, jak ważny jest kanał poleceń. Podróż służbowa rzadko kiedy wiąże się z przyjemnością, a jeśli pobyt będzie nieprzyjemny lub niekomfortowy, przedstawiciel Grupy Docelowej odradzi znajomym pobyt w tym miejscu.

Początek kampanii

Klientowi zależało, aby jego apartamenty wynajmowano cały czas.

Konsultant postanowił wykorzystać mechanizmy znane z FMCG.

Po pierwsze, nie wiedział który apartament będzie cieszył się większą popularnością. Dysponował ograniczonym budżetem, nie chciał wykorzystywać

go do promocji wszystkich lokalizacji. Podstawą pracy z małym budżetem było jak najskuteczniejsze wykorzystanie każdej złotówki.

Kampanie rozpoczął zatem od dwóch głównych działań:


Opracował kreacje graficzne, prezentujące każdy z apartamentów w różnym ujęciu. Każdej interakcji ze stroną przypisał osobną Grupę Docelową w systemach analitycznych.


Następnie Konsultant ustawił kampanię, targetując ją na użytkowników często podróżujących do wskazanych lokalizacji. Tak rozpoczął się łańcuch kreacji, który jak lejek pomagał coraz dokładniej ustalić preferencje odbiorców.


Łańcuch rozpoczynał się od prezentacji wszystkich apartamentów w wybranym mieście, w formie karuzeli, jak na poniższym przykładzie:

przykład reklamy karuzelowej na facebooku

Każde ze zdjęć kierowało do osobnego Landing Page na stronie Klienta.Strona posiadała więcej zdjęć wybranego Apartamentu, szczegółowy opis i warunki wynajmu. Tyle widział użytkownik. Cała magia natomiast działa się tam,

gdzie oko internauty nie sięga – w zbudowanej przez nas strukturze analitycznej.

Po wejściu na Landing Page na urządzeniu użytkownika odkładał się plik cookies, który następnie był przyporządkowywany do określonej grupy odbiorców w Panelu Reklam Facebooka.

Segmentację zbudowaliśmy w taki sposób, aby oddzielnie odkładała użytkowników, którzy zdecydowali się na wynajem, do drugiego segmentu przypisując tych, którzy jedynie oglądali apartament.

Tą samą sytuację powtórzyliśmy z każdym jednym lokalem oraz ze stroną główną.

Dzięki temu utworzyliśmy strukturę zainteresowań Klientów.Wiedzieliśmy jakie apartamenty ich interesują, na jakie zdjęcia i opisy reagują.

Następnie ustawiliśmy lejek reklam, wyglądający w następujący sposób:

1.

Karuzela z najczęściej oglądanych przez Klientów apartamentów.Kreacje różniły się od siebie doborem zdjęć i opisów, na podstawie wcześniejszych analiz.

2.

Retargeting z oglądanych przez Klienta apartamentów, również w formie karuzeli+ informacja o promocji na rezerwację konkretnego lokalu

3.

Statyczna kampania przypominająca

Efekty

W ciągu trwania kampanii zauważyliśmy znaczący wzrost ruchu na stronie,

przeglądanych podstron oraz czasu spędzonego w witrynie.

W efekcie, jeden z obiektów udało się wynająć na cały okres wakacyjny, pozostałe lokale posiadały regularne obłożenie na kilka dni w tygodniu.

Chcialbyś, abyśmy przeprowadzili

podobną kampanię dla Twojej firmy?

Napisz do nas!

Klikając w przycisk "Zamawiam darmową sesję strategiczną" oświadczam, że akceptuję politykę prywatności.

pl_PLPolish
pl_PLPolish